نقش پروتئین ها در ورزش‌های استقامتی

[ad_1]

دردوره تمرینات استقامتی،میزان مصرف وعملکردپروتئین درنهایت وابسته به ذخایرگلیکوژنی است.

اگر ذخایر گلیکوژن کم باشد، ممکن است در طی تمرین، بیش از ۱۵ درصدانرژی مصرفی از اکسیداسیون پروتئین تامین گردد، اگر ذخایر گلیکوژن کافی باشند، ممکن است ۵ درصدانرژی مصرفی از پروتئین تامین شودازطرف دیگرمصرف بیش از حد کربوهیدرات به منظور جلوگیری ازمصرف پروتئین، روش عاقلانه ای نیست. بنابراین کمبودطولانی مدت پروتئین  مصرفی می تواند منجر به افزایش  تجزیه پروتئین وکاهش سنتز آن شود، به ویژه درموقعیت هایی که دریافت کالری محدود است، بنابراین مصرف ۱/۲گرم پروتئین را برای هرکیلوگرم ازوزن بدن توصیه می‌کنندکه این میزان مصرف برای رشته های تخصصی ورزشی با توجه به‌ شدت ومدت ونوع تمرین متفاوت می باشد، پس یک ورزشکارباید اطمینان حاصل کند که پروتئین ۱۲تا۱۵درصدازانرژی مصرفی او را تامین میکند.

واز طرفی ازآنجایی که جز اصلی عمده ماهیچه پروتئین است، قهرمان هایی که تمایل دارند حجم ماهیچه های خودشان را افزایش دهند، بدین منظور آنها نیاز دارند، مقداری بیش از حد طبیعی خود پروتئین مصرف کنند، به مراتب این افراداغلب از غذاهای با پروتئین زیاد، روی می اورند، وفراورده های پروتئینی واسیدهای آمینه را جهت افزایش توده ماهیچه مصرف می کنند.

دکتر مجتبی خادم – مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان سمنان

[ad_2]

Source link

نظر

mood_bad
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه